TAJEMSTVÍ OBCHODNÍHO CHATU


POPRVÉ ODHALENÉ TAJEMSTVÍ ODPOVĚĎ VÁS MŮŽE PŘEKVAPIT

CO FIRMY PRODÁVAJÍCÍ LIVE CHAT NECHTĚJÍ, ABYSTE VĚDĚLI

Viděli jste ta tlačítka na webech? Už jste se někdy zamysleli, jestli by to mohlo fungovat i ve Vaší firmě? NEBO SI MYSLÍTE, ŽE SE NIKDO NEBUDE OBTĚŽOVAT JEHO POUŽÍVÁNÍM, A ŽE TO BUDE VYSÁVAT VAŠE ZDROJE?

chlapPro ty, kteří nevědí - “Live chat” je synonymem pro používání možností textové komunikace na webu. V reálném čase komunikujete s návštěvníky Vašeho webu. Zní to docela přímočaře, že?

Nejčastější chyby a omyly, které se stávají při provozování systémů s on-line podporou:

V oblasti prodeje lidé nechtějí být rušeni, dokud nejsou rozhodnuti něco koupit. Popřemýšlejte, kdy jste toto sami zažili.

 

 

Vejdete do obchodu s oblečením. Po dvou minutách vám někdo říká: “Mohu vám pomoci?”

Automaticky odpovídáte: “Ne, díky.”

A co udělá prodavačka? Odejde pryč a vás nechá samotné a bez šance zjistit, kdy je “vhodná” doba s vámi mluvit. A stejné je to v online obchodě.

 

 

  1. AKTIVNÍ POZVÁNKA K CHATU LIDI ODRADÍ.

A nezáleží na tom, jak je aktivní pozvánka sofistikovaná nebo “chytře” vyřčená, lidé chtějí hovořit jen tehdy, když jsou připraveni. O tom, to celé je.

JINÝMI SLOVY ZPŮSOB, KTERÝM JE V SOUČASNÉ DOBĚ VYUŽÍVÁT LIVE CHAT: VYRUŠ MĚ A ODEJDU.

Samozřejmě, že někdy budete mít štěstí. ALE NIKDY SI NEMŮŽETE BÝT JISTÍ NA 100%, že jsou vaši zákazníci připraveni na konverzaci, POKUD JEJ NEZAČNOU SAMI.

A toto je část, kterou současné firmy poskytující proaktivní oslovení operátorem nikdy neprozradí. Přesvědčí vás, abyste na podporu prodeje zakoupili chatovací software a řeknou vám, že to zvýší konverzi vašich zákazníků o 20-25%.

Může se to přihodit i samo, ale z naší zkušenosti vám můžeme říci, že je to velmi zřídka. Pravděpodobně po těchto zkušenostech odstraníte „tlačítko“ ze svých stránek nakonec sami, protože se nepoužívá, používá se špatně (špatně načasované pozvánky) nebo jednoduše nemáte dost zdrojů, abyste mohli čekat, že s vámi někdo bude čirou náhodou chtít chatovat o obchodních věcech.

Důvodem je, že lidé raději přejdou na stránky vaší konkurence, kde jsou informace podány trochu jasněji, takže nemusí ztrácet čas chatem s vámi.

 

  1. KLÍČEM JE PLYNULOST WEBU A UDRŽENÍ ZÁJMU NÁVŠTĚVNÍKŮ OBSAHEM VAŠEHO WEBU A OBSAH JE PRÁVĚ TO, CO PRO VÁS PRODÁVÁ – NE TLAČÍTKO LIVE CHATU.

A zde je tajemství jeho špatného použití a konečně jeho správné použití.

Nevylučujeme možnost, že se Vám to podaří. Nicméně jste stále na začátku. Následně začnete porovnávat vaše představy se skutečností. To bývá největší kámen úrazu. Vaše představa byla zvýšení konverze o 20 %, a ve skutečnosti se zvýšila o pouhé 0,5 % což mohlo být způsobeno úplně jiným faktorem než využíváním live chatu.

V podstatě nebudete schopni rozpoznat čím byla způsobena konverze návštěvníků do doby než dostanete do rukou vhodný produkt s vhodnými nástroji, které vám pomohou lépe načasovat pozvánku. Do té doby to bude stále o „přijď a odraď. Jinými slovy, produkt je stále nejistý a proto jsou počty nezdarů velmi vysoké a moc se o nich nehovoří.

 

 

Jak můžete celý proces přehodnotit a zvrátit jej ve svůj vlastní prospěch a využívat systém on-line podpory korektně a správně?

 

 

KDO JSME MY, ŽE MŮŽEME NĚCO TAKOVÉHO TVRDIT A PROČ BYSTE NÁS MĚLI POSLOUCHAT?

 

Jsme firma zabývající se Live chatem, která má ve své oblasti nejsofistikovanější technologii na monitorování provozu na webu v reálném čase.

Mám na mysli to, že jsme schopni zvládat obvyklé věci, jako pozorovat návštěvníky webu v reálném čase, zjistit, ze které stránky přišli, jaká klíčová slova použili atd … ALE my vám jsme schopni ukázat, jak posunují stránku, na co klikají, co čtou a co nečtou, kde váhají atd a zároveň vyhodnotit, jak Vám návštěvníci „zrají“ pro obchodní oslovení …

VY CHCETE, ABY NÁVŠTĚVNÍCI PROPLOUVALI VAŠÍM WEBEM A AUTOMATICKY SI OBJEDNÁVALI ZBOŽÍ A TO SAMÉ VLASTNĚ CHTĚJÍ I VAŠI NÁVŠTĚVNÍCI!

My jsme vyvinuli něco jako „vnořený chat“. To znamená, že na Vás nevyskočí jen pouhé děsivé okno ve smyslu – Vidím, že něco hledáte chci Vám nabídnout výborný výrobek v akci (a přitom návštěvník má zájem o úplně jiný druh zboží z vašeho portfolia a vy jste jej oslovili naprosto v nevhodnou chvíli a s něčím úplně jiným než on hledá!!!)

UKÁŽEME VÁM, ŽE TO NENÍ PŘÍLIŠ SLOŽITÉ!!

Abyste svůj web úspěšně automatizovali, můžete na krátkou dobu nainstalovat tlačítko pro chat a čekat, až návštěvníci budou chtít chatovat.

Proč by návštěvníci webu vůbec chtěli chatovat, a neřekli jsme právě, že většina z nich se nebude obtěžovat? Ano, řekli jsem to, ale tady je klíč. Těch, kteří budou chtít chatovat, bude jen několik. Ale v porovnání s počtem,  kteří většinou navštěvují váš web, je jen dobře, že je to relativních několik.

ŽE CHTĚJÍ CHATOVAT, TEDY ZNAMENÁ, ŽE MAJÍ OTÁZKY A OTÁZKY ZNAMENAJÍ POCHYBY A KDOKOLI JE NA POCHYBÁCH SI NIC NEKOUPÍ. A myslíte si, že tito lidé budou jediní, kteří jsou na pochybách?

Ne, ti další již přešli na web vaší konkurence.

Chaty, které proběhnou, budou s motivovanými návštěvníky. A to, co řeknou, bude zastupovat mnoho z toho, co si myslí většina návštěvníků. Bohužel se vám to nebudou obtěžovat sdělit.

Takže chaty, které proběhnou, budou ceněny zlatem.

Přesně proto, že vám odkryjí oblasti na vašem webu, které jsou nejasné. Nemusíte na to vyhrazovat žádné určité zdroje, protože vy nevyžadujete ani nevyvoláváte chaty. Dále to, že chaty budou zahajovat návštěvníci, kteří klidně mohou jít někam jinam, je samo o sobě důvodem se těmi chaty řídit.

Víte, ironie je v tom, že my jsme zjistili, že vlastně můžete software Live chat využít k automatizaci vašeho webu. A další ironií je, že pokud se nad tím opravdu zamyslíte, je to nejlepší cesta k automatizaci vašeho webu, protože co je první věc, kterou říkají internetoví obchodníci:

 

„Poslouchejte, co chtějí vaši zákazníci a dejte jim to.“
LIVE CHAT VYUŽITÝ TÍMTO ZPŮSOBEM TO UMOŽNÍ.

 

Pokud to myslíte s vaším webovým obchodem vážně, nainstalujte chatové tlačítko na váš web a jen čekejte, až vás systém začne upozorňovat na příchozí požadavky ze strany návštěvníků. Pokud nebudete mít žádné chaty, tak máte buď naprosto perfektní web, anebo natolik nefunkční, že máte velmi málo návštěvníků. Každopádně budete mít dobrý vhled do stavu vašeho online obchodu. A ve skutečnosti zdarma získáte zpětnou vazbu o stavu vašeho webu. Jediná věc, kterou je třeba udělat je přiřadit jednoho člověka (který je stejně pořád u počítače), aby mohl odpovídat na živé chaty.

Získáte tak dobrou zpětnou vazbu, abyste mohli vylepšit váš web, a pak můžete tlačítko odstranit. (Jsme připraveni vám to umožnit zdarma na 10 dní.)

PROČ TO DĚLÁME, KDYŽ VÁS NABÁDÁME, ABYSTE POUŽILI NAŠE SLUŽBY ZDARMA A PAK NÁS INFORMOVALI O TOM ŽE NEMÁTE O NAŠE SLUŽBY ZÁJEM?

PROTOŽE jakmile uvidíte výsledky tlačítka s živým chatem, budete dostatečně  zvědaví, aby jste chtěli zjistit něco o návštěvnících, kteří NEKOMUNIKUJÍ.

 

ZDE BYCHOM VÁM CHTĚLI ODHALIT NAŠE „TAJEMSTVÍ“ OBCHODNÍHO CHATU

 

Jakmile jste provedli zevrubnou analýzu využívání „pasivního chatu“ a zjistili jste ve skutečnosti s ne mnoha uskutečněných konverzací, co opravdu vaši zákazníci požadují, přichází druhý nyní již velmi precizně zacílený proaktivní chat. Tedy, skutečné „lovení“ návštěvníků vašeho webu a následná konverze.

Za tímto účelem, je důležité mít k dispozici data, které jste získali právě využíváním systému Promptchat v pasivním režimu.

 

Vzhledem k tomu, že vidíte své návštěvníky v reálném čase, kde se pohybují, jak dlouho zůstávají na konkrétních stránkách a také ze kterých stránek vám odcházejí, získáváte neocenitelné informace.

 

Příklad 1.
Váš web disponuje poměrně velkým množstvím návštěvníků. Tito návštěvníci různě „korzují“ vašim webem. Uskutečňují objednávky a postupně vkládají zboží do košíku. Ale 65 % návštěvníků opouští stránky právě ve chvíli, kdy by měli provést úhradu za zboží, které si tam vložili.

Zde je na místě položit si otázku proč. Odpovědí je nepřeberné množství.
Můžete si na tomto místě říci: Hmm – možná, kdybychom v tomto místě oslovili daného zákazníka a poskytli mu „kód“ pro udělení dodatečné slevy, tak by provedl úhradu? Nebo vhodnou otázkou zvýšit průměrnou hodnotu objednávky – „Mohu Vám nabídnout k Vámi vybranému zboží ještě doplňkový sortiment či alternativu“?

Další z důvodů jak zlepšit úspěšnost „proaktivního“ oslovení je také monitorování aktivity návštěvníka v reálném čase. Vzhledem k tomu, že vidíte je-li návštěvník opravdu aktivní a pohybuje myší, píše na klávesnici případně roluje na stránce s konkrétním produktem – oslovte jej. Zde je velká pravděpodobnost dostat návštěvníka do komunikace a tak zjistit proč si ještě dané zboží nevložil do košíku. Monitoring těchto aktivit v reálném čase také šetří vaše zdroje. V mnoha případech máte na stránkách vyhledávací roboty, či návštěvníky, kteří si pouze otevřeli vaši stránku a mezitím si prohlížejí v dalším okně jiné stránky. Opět získáváte okamžitý přehled, kolik že opravdu mám na stránkách „aktivních potenciálních zákazníků“ – nikoli pouhé číslo celkové návštěvnosti, kdy ve skutečnosti polovina měla jen stránky otevřené a neprováděla na nich žádnou aktivitu.

Zpřesněte své cílení na aktivní návštěvníky!

PPC kampaně, mailové kampaně, bannerové reklamy …

Každý profesionálně vedený eshop investuje nemalé prostředky pro zvyšování „traficu“ na svých stránkách. V současné době poměrně populární marketingové nástroje jak přitáhnout návštěvníky na své stránky. Ať již používáte jakýkoli marketingový nástroj pro zvyšování návštěvnosti svých stránek, všechny vám poskytnou poměrně slušné statistické údaje o účinnosti. Nicméně všem schází pohled na situaci v reálném čase. Abychom byli srozumitelnější, pokusíme se opět uvést jeden příklad za všechny.

Příklad 2.
Představte si, že jste dali do vyhledávače například klíčové slovo „kalhoty“. Zobrazí se Vám mnoho eshopů prodávající zboží textilního charakteru. Vyberete si jeden a začnete vyhledávat vhodné kalhoty. Po určité době  Vás osloví „živá“ operátorka s dotazem:

Ráda bych Vám pomohla s vašim výběrem vhodných kalhot. Vidím, že se nemůžete rozhodnout mezi modrou a černou barvou. Mohu vědět při jaké příležitosti budete kalhoty používat? Mělo by se jednat o sportovnější střih nebo o oficiálnější oděv?

Máme za to, že v tomto případě si již návštěvník nechá rád poradit a zároveň doporučit vhodné kalhoty ze sortimentu, který je nabízen on-line. Proč byl dotaz tak cílený? Protože operátor vidí ne jen, kde se daný návštěvník pohybuje, mezi kterými stránkami překlikává, jak je aktivní na dané stránce, která reklamní kampaň jej sem přivedla, jaký čas věnuje získávání informací o daném produktu, ale také vidí, jaké vložil klíčová slova do vyhledávače. Všechny tyto informace vidí v reálném čase a systém Promptchat je schopen okamžitě vyhodnotit a doporučit, „dozrál-li“ tento návštěvník pro aktivní oslovení. Zároveň mu nenabízí právě probíhající akci na „spodní prádlo“ o které nemá ani v nejmenším zájem. Prostě uhodí hřebíček na hlavičku! Následně je již jen na operátorovi, jak vhodně ovlivní úsudek návštěvníka, kterého následně převede do reálně platícího zákazníka.

Pokud jste se dostali až sem, pevně věříme, že tyto informace byly dostatečně srozumitelné a vytvoří si váš vlastní úsudek na to, zda-li provozovat podobnou službu či nikoli. Každopádně – doporučujeme tyto metody minimálně vyzkoušet. Naším zájmem není vám jen „prodat“ produkt, ale také vás informovat o jeho nedostatcích a přednostech.


www.promptchat.cz